Stagii de practică pentru elevii de la Colegiul Tehnic
„Alesandru Papiu Ilarian” – Zalău

Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027. – cod MySmis 317886 –

Scopul proiectului este adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor din regiunea mai puțin dezvoltată Nord-Vest prin: organizarea și derularea de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, și organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale.

Obiectivul general al proiectului va genera pe termen mediu și lung efecte pozitive în ceea ce privește dezvoltarea capitalului uman și adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor prin implementarea de măsuri de organizare și derulare de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, și organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale.

În cadrul proiectului se vor organiza și derula următoarele activități:

  • Se vor organiza stagii de practică pentru 251 de elevi din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, instruire practică, laborator tehnologic etc., în conformitate cu metodologiile aplicabile fiecărui tip de calificare, în cadrul angajatorilor din domenii relevante (inclusiv Beneficiarul), crescând astfel relevanța sistemului educațional și facilitând obținerea competențelor specifice pieței muncii de către elevi.
  • Se vor susține sesiuni pentru dezvoltarea de competențe verzi, care vor ajuta la dobândirea, de către elevi, a competențelor cheie în domeniul dezvoltării durabile și protecției mediului, susținând astfel evoluția profesională a acestora în domenii sustenabile.
  • Se va susține organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale prin asigurarea condițiilor necesare pentru sprijinirea operatorilor economici și a unităților de învățământ la care se desfășoară examenele de certificare, asigurând astfel buna derulare a acestora.

Prin implementarea sa, proiectul aduce o serie de beneficii suplimentare, și anume:

  • Creșterea numărului de elevi care participă la stagii de practică, creșterea angajabilității determinată de dobândirea de experiență practică, însușirea conceptelor într-un ritm mai rapid prin implicarea activă în procesul de învățare, maximizarea ratei de retenție a informațiilor pentru elevi prin îmbinarea experienței teoretice cu experiența reală, practică, ca urmare a participării la stagiile de practică organizate.
  • Dezvoltarea unor competențe legate de dezvoltarea durabilă și protecția mediului, în urma participării la sesiunile pentru dezvoltarea de competențe verzi.
  • Creșterea numărului de elevi care dobândesc certificatul de calificare, creșterea relevanței examenelor de obținere a calificării pentru nevoile pieței muncii, derularea cu mai mare ușurință a acestora, ca urmare a îmbunătățirii condițiilor din cadrul examenelor de calificare.

În proiect vor fi implicați:

  • Beneficiarul: Asociația GAL Lider BN;
  • 1 Partener: Colegiul Tehnic „Alexandru Papiu Ilarian.”

Aceștia vor pune la dispoziție experți responsabili de implementarea proiectului. Structura implementării activităților proiectului este concepută ca o abordare integrată care să permită utilizarea de metode și mecanisme de gestiune a activităților orientate spre planificare logică și realistă, în spiritul respectării prevederilor contractuale, legale și reale ale implementării activităților.

Proiectul se adresează celor 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic sau din învățământul dual, cu vârsta de până la 29 de ani, înmatriculați în unitatea școlară membră a parteneriatului ce implementează proiectul, având domiciliul în regiunea Nord-Vest, care vor fi înscriși și selectați în grupul țintă al proiectului.

Grupul țintă și nevoile sale specifice au fost identificate utilizând date furnizate de studiile de profil la nivel național și regional. Totodată, nevoile grupului țintă (GT) au fost identificate și prin propria analiză de nevoi derulată la nivelul elevilor din regiunea Nord-Vest, care doresc să participe la stagii de practică menite să promoveze integrarea pe piața muncii.

Conform datelor culese, problema principală identificată la nivelul elevilor, justificând intervențiile prezentului proiect, este relevanța scăzută pentru piața muncii a stagiilor de practică și a sistemelor de educație.

De asemenea, o analiză a nevoilor realizată în rândul elevilor din regiunea Nord-Vest a identificat următoarele cerințe:

  1. Nevoia de stagii de practică la locul de muncă, care să faciliteze integrarea acestora pe piața muncii.
  2. Nevoia de măsuri suplimentare pentru integrarea pe piața muncii, cum ar fi sprijinul material pentru susținerea examenelor de certificare și organizarea de sesiuni pentru dezvoltarea competențelor verzi.

Prin urmare, proiectul propus vizează derularea unor acțiuni care răspund direct acestor nevoi, după cum urmează:

  • În ceea ce privește necesitatea de stagii de practică la locul de muncă pentru integrarea pe piața muncii: organizarea și implementarea de stagii de practică pentru elevi, crescând astfel relevanța sistemului educațional și facilitând dobândirea competențelor necesare pe piața muncii.
  • În ceea ce privește măsurile suplimentare pentru integrarea pe piața muncii: organizarea de sesiuni pentru dezvoltarea competențelor verzi și susținerea examenelor de certificare a calificărilor profesionale prin asigurarea condițiilor necesare pentru sprijinirea operatorilor economici și a unităților de învățământ care facilitează aceste examene.

Acest proiect va contribui la abordarea nevoilor și problemelor identificate prin atingerea obiectivului specific:
OS1 – Creșterea calității ofertei de educație și formare profesională, pentru a asigura echitatea sistemului și o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic, prin:

  • Organizarea de stagii de practică;
  • Sesiuni pentru dezvoltarea competențelor verzi;
  • Evaluări pentru 251 de membri ai grupului țintă, pe o perioadă de 36 de luni.

Obiectivul general al proiectului:

Obiectivul general al proiectului va genera, pe termen mediu și lung, efecte pozitive în ceea ce privește dezvoltarea capitalului uman și adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor prin implementarea de măsuri de organizare și derulare de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, și organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale.

Astfel, proiectul va urmări îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și pentru piața muncii prin:

  • Organizarea și derularea de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, instruire practică, laborator tehnologic etc., în conformitate cu metodologiile aplicabile fiecărui tip de calificare (activitate aferentă OS1), în cadrul angajatorilor din domenii relevante (inclusiv Solicitantul), crescând astfel relevanța sistemului educațional și facilitând obținerea competențelor specifice pieței muncii de către elevi.
  • Susținerea de sesiuni pentru dezvoltarea de competențe verzi (activitate aferentă OS1) – acestea vor ajuta la dobândirea, de către elevi, a competențelor cheie în domeniul dezvoltării durabile și protecției mediului, susținând astfel evoluția profesională a acestora în domenii sustenabile.
    Susținerea organizării examenelor de certificare a calificărilor profesionale prin asigurarea condițiilor necesare pentru sprijinirea operatorilor economici și a unităților de învățământ la care se desfășoară examenele de certificare (activitate aferentă OS1), asigurând astfel buna derulare a acestora și relevanța sistemului de învățământ.
    Obiectiv specific 1
  • Creșterea calității ofertei de educație și formare profesională pentru asigurarea echității sistemului și o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic, prin organizarea de stagii de practică, sesiuni pentru dezvoltarea competențelor verzi și sesiuni de evaluare pentru 251 membri ai grupului țintă, pe o perioadă de 36 luni.

Activități:

Activitatea 1 – Management proiect, implementare, monitorizare şi raportare
S.A.1.1 – Management de proiect, monitorizare și raportare

Activitatea 2 – Organizarea Procedurilor De Achiziții Necesare Procurării Bunurilor și Serviciilor Necesare Desfășurării Proiectului Prevăzute În Lista Achizițiilor
S.A.2.1 – Organizarea Procedurilor De Achiziții Necesare Procurării Bunurilor și Serviciilor Necesare Desfășurării Proiectului Prevăzute În Lista Achizițiilor

Activitatea 3 – Organizarea Activităților de Informare și Publicitate a Proiectului
S.A.3.1 – Derularea activităților de informare și publicitate a proiectului

Activitatea 4 – Recrutarea și gestionarea grupului țintă
S.A.4.1 – Elaborarea și publicarea spre informare a metodologiei de selecție a grupului țintă; recrutarea grupului țintă online; gestionarea dosarelor de grup țintă, motivarea GT

Activitatea 5 – Acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă
S.A.5.1 – Acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă

  1. 1 echipă de proiect angajată, 18 dosare de personal întocmite și arhivate
  2. 36 de întâlniri de management susținute
  3. 1 management al livrabilelor implementării proiectului asigurat
  4. 3 planuri realizate: 1 plan de monitorizare, 1 plan de raportare, 1 plan de management al riscurilor, 1 set de proceduri UIP realizate
  5. 16 cereri de rambursare și raportări tehnico-financiare întocmite și transmise
  6. 1 plan al achizițiilor de proiect realizat și actualizat permanent
  7. 8 proceduri de achiziții derulate
  8. Materiale de publicitate realizate și distribuite
  9. 1 conferință de lansare organizată
  10. Promovarea proiectului pe site-ul web al liderului realizată
  11. 1 conferință de finalizare a proiectului organizată
  12. 1 metodologie de selecție a grupului țintă întocmită și diseminată
  13. 251 elevi selectați pentru participarea la activități
  14. 251 elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic, inclusiv dual, care beneficiază de sprijin prin participarea la programe de învățare la locul de muncă
  15. 226 participanți care obțin o calificare la încetarea calității de participant

Aceasta secțiune va fi completată ulterior, pe măsura realizării rezultatelor.

Resurse umane implicate:

Asociatia GAL Lider BN

– 1 Manager proiect

– 1 Responsabil financiar

– 1 Asistent manager

– 1 Expert stagii de practica

– 1 Expert dezvoltare sesiuni verzi

– 2 Tutori de practică

Partener 1: Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” – Zalău

– 1 Coordonator partener 1

– 1 Asistent coordonator

– 1 Responsabil financiar

– 3 Experți Grup Țintă

Aceasta secțiune va fi completată ulterior, pe măsura publicării comunicatelor.

Partenerii proiectului:

Lider: Asociația Grupul de Acțiune Locala Lider Bistrița-Năsăud
Partener 1: Colegiul Tehnic “Alesandu Papiu Ilarian” – Zalău

Descoperă Programul Educație și Ocupare!

Optimizarea sistemelor de educație și formare pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, concomitent cu promovarea accesului egal la educație și stimularea învățării pe tot parcursul vieții & Consolidarea funcționării eficiente a pieței muncii și facilitarea accesului și a participării incluzive și egale la ocupare de calitate și durabilă pentru resursa de forță de muncă.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro

Back