Proiectul de cooperare

Say Cheese! Balkan Cheese!

Obiectivul principal al proiectului

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea perspectivelor și strategiei locale de a învăța din experiența altor regiuni și țări, de a stimula și sprijini inovarea și de a dobândi aptitudini și a obține mijloace pentru îmbunătățirea calității serviciilor furnizate în agro-turism. 

Obiectivele specifice ale proiectului

a) Producție și consum durabil: încurajarea și promovarea manufacturii brânzeturilor tradiționale și non-industriale și publicitatea cooperativelor și asociațiilor care vor fi implicate în proiectul de cooperare;

b) Sănătate publică: încurajarea comunității să investească într-o nutriție mai sănătoasă care să genereze venituri decente pentru fermieri;

c) Inovare: sprijinirea cu soluții inovative și transferul de tehnologii noi către fermierii, asociațiile și cooperativele implicate în proiect pentru menținerea unui sector productiv la nivelul teritoriului GAL-urilor partenere care sunt brânzăriile locale și stânele;

d) Valorificarea produselor locale pe bază de brânză prin accesarea de piețe noi, prin acțiuni de publicitate și/sau branding, prin exemple de bune practici;

e) Promovarea potențialului eco-turistic local prin activități culturale (drumul brânzei

Acțiuni

Acțiunea 1: Minim opt campanii de promovare prin social media și alte rețele de publicitate, radio și televiziune. Fiecare GAL partener din România va desfășura minim două campanii de promovare prin social media /alte rețele de publicitate/ radio/ televiziune prin publicarea de articole/povestiri din domeniul brânzeturilor, de imagini/videoclipuri relevante, citate sau studii care să aibă legătură cu brânza din Balcani.
Acțiunea 2:  Dezvoltarea unui web-site comun care vizează difuzarea rezultatelor obținute (ateliere de lucru, vizite de lucru, hărți locale, oferte turistice, videoclipuri, etc.)
Acțiunea 3:  Participarea la un eveniment internațional în domeniu dezvoltării rurale organizat în Europa, oportunitate de a promova proiectul și obiectivele lui, care poate să ducă mai departe brand-ul creat. Participarea angajaților/membrilor GAL, împreună cu actori locali care activează în sectorul brânzeturilor, reprezentanților mass-media și a reprezentanților MADR/AFIR reprezintă o oportunitate specifică de identificare a potențialului brânzei din Balcani manufacturată.
Acțiunea 4: Instruirea și informarea antreprenorilor locali în cadrul a două ateliere de lucru despre folosirea brânzeturilor locale cu profesioniștii și personalul din restaurante și producătorii.
Acțiunea 5: Realizarea a patru vizite de lucru în Grecia, România și Bulgaria care vizează schimbul de bune practici în domeniul brânzeturilor. În cadrul fiecărei vizite de lucru vor participa maxim 6 persoane: angajați GAL și/sau actori locali și/sau actori locali și/sau reprezentanți MADR/AFIR și/sau reprezentanți mass-media .
Acțiunea 6: Publicarea unui album despre brânzeturile din Balcani și potențialul lor.

Acțiunile de informare și promovare vor fi puse la dispoziția publicului larg, în mod transparent și nediscriminatoriu, utilizând diferite mijloace de comunicare: postare pe pagina proprie a GAL, website-ul creat in scopul proiectului, care va actualizat de fiecare dată cu informații despre proiect, acțiunile realizate și rezultate, publicitate mass media realizată prin intermediul paginilor de socializare create pentru proiect (instagram, facebook, youtube) etc.

Activități

Activitatea 1. Participarea la patru întâlniri legate de acțiunea comună: Kalvryta, Achaia, Tripoli, Arcadia (Grecia), Troyan (Bulgaria), Cluj (România). Se vor realiza achizițiile necesare implementării proiectului, se vor face angajările, se vor depune rapoartele intermediare, se vor depune dosarele de plată, se va urmări graficul de realizare a proiectului, se va urmări planificarea financiară a proiectului, monitorizarea proiectului, se va păstra legătura cu partenerii și Autoritatea de Management. Activitatea 2. Crearea unui album despre brânza balcanică. Realizarea unei analize de piață privind producerea brânzei: specificații privind producătorii locali, orientări pentru posibilele rute locale de brânzeturi, materiale de documentare locale, identificarea doritorilor care să devină ambasadorii brânzeturilor, crearea drumurilor brânzei în Balcani, desfășurarea cercetării producțiilor tradiționale de brânzeturi. Animarea teritoriului pentru evaluarea actorilor locali care produc și/sau comercializează brânză și instruirea actorilor locali. Crearea unei strategii de marketing (orientări pentru brand, proiectarea campaniilor de promovare), crearea unui logo pentru brânza balcanică (conceptul și poveștile fiecărui actor local care vrea să participe; crearea identității vizuale. Participarea la festivalurile brânzei desfășurate de la GAL-urile partenere, participarea la un eveniment internațional pe tema dezvoltării rurale în Europa. Activitatea 3. Activități locale pentru promovarea actorilor locali implicați în producerea sau comercializarea brânzei. Acțiuni locale ale GAL-ului Parnonas: redactarea unui plan de acțiune pentru crearea produselor lactate cu valoare adăugată ridicată din laptele de capră, ateliere pentru producători cu privire la noile tendințe în domeniul producției de lapte, brânză și la produsele lactate și integrarea lor în circuitele ecoturistice, participarea la conferința internațională de brânzeturi și festivalul de la Tripoli. Acțiuni locale ale GAL-ului Achaia: organizarea festivalului brânzei în Kalavryta, vizite de studiu în zonele de producție, evaluarea rutelor brânzeturilor propuse în Achaia și Olimpia, un scurt film despre cultura brânzei în Grecia. Acțiuni locale ale GAL-ului Olympia: vizite de studiu la producătorii de brânză locali, ateliere de lucru despre brânză cu profesioniștii, personalul restaurantelor, producătorii și persoane implicate în industria Horeca bazat pe folosirea brânzei locale. Acțiuni locale ale GAL-ului Rakovski: festivalul brânzei în Rakowski, materiale tipărite și video despre cultura brânzei. Acțiuni locale ale GAL-ului Balchik: un eveniment sau festival al brânzei. Acțiuni locale ale GAL-ului Troyan, Aprilitsi, Ugarchin: acțiuni de promovare a brânzei în ecoturismul local. Acțiuni locale ale GAL-ului Slivnitsa- Dragoman: organizarea unui festival internațional al brânzeturilor, acțiuni de promovare a brânzei în ecoturismul local. Acțiuni locale ale GAL-ului Napoca Porolissum: prezentarea drumului brânzei balcanice în cadrul unei vizite de studiu la conferința LINC de la Beliș/Cluj-Napoca, crearea unui soft pentru mobil care să prezinte drumul brânzei în teritoriu, organizarea a două ateliere de lucru despre folosirea brânzeturilor locale cu profesioniștii și personalul din restaurante și producătorii. Acțiuni locale ale GAL-ului Tecuci: acțiuni de promovare (publicații și video) despre cultura brânzei. Acțiuni locale ale GAL-ului Lider Bistrița Năsăud: prezentarea rezultatelor proiectului în cadrul unei vizite de studiu la conferința LINC de la Beliș/Cluj-Napoca, crearea unui soft pentru mobil care să prezinte drumul brânzei în teritoriu, organizarea a două ateliere de lucru despre folosirea brânzeturilor locale cu profesioniștii și personalul din restaurante și producătorii. Acțiuni locale ale GAL-ului Micro-Regiunea Văilor Crișurilor Alb și Negru: acțiuni de promovare (publicații și video) despre cultura brânzei, organizarea a două ateliere de lucru despre folosirea brânzeturilor locale cu profesioniștii și personalul din restaurante și producătorii.

“Give me a good sharp knife and a good sharp cheese and I’m a happy man.”

George R.R. Martin

Scurt dicționar

Despre Cooperare 19.3 LEADER

Scopul acestei submăsuri este finanțarea proiectelor de cooperare transnațională (dintre România și alte state europene) și de cooperare interteritorială (în cadrul teritoriului României) între GAL-uri din România și parteneriatele de tip DLRC (Dezvoltare Locală plasată sub Responsabilitatea Comunității) sau alte parteneriate, ca de exemplu un grup de parteneri publici și privați locali pe un teritoriu rural/urban, care implementează o strategie de dezvoltare locală.

Galeria foto-video a proiectului

Vezi aici povestea în imagini a proiectului nostru în teritoriul GAL Lider Bistrița-Năsăud

Partenerii noștri de proiect

Achaia Development Agency SA

Grecia

GAL Napoca Porolissum

România

GAL Tecuci

România

GAL MCV

România

GAL Balchik - General Toshevo

Bulgaria

Back