

Say Cheese! Balkan Cheese!
Obiectivul principal al proiectului
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea perspectivelor și strategiei locale de a învăța din experiența altor regiuni și țări, de a stimula și sprijini inovarea și de a dobândi aptitudini și a obține mijloace pentru îmbunătățirea calității serviciilor furnizate în agro-turism.
Obiectivele specifice ale proiectului
a) Producție și consum durabil: încurajarea și promovarea manufacturii brânzeturilor tradiționale și non-industriale și publicitatea cooperativelor și asociațiilor care vor fi implicate în proiectul de cooperare;
b) Sănătate publică: încurajarea comunității să investească într-o nutriție mai sănătoasă care să genereze venituri decente pentru fermieri;
c) Inovare: sprijinirea cu soluții inovative și transferul de tehnologii noi către fermierii, asociațiile și cooperativele implicate în proiect pentru menținerea unui sector productiv la nivelul teritoriului GAL-urilor partenere care sunt brânzăriile locale și stânele;
d) Valorificarea produselor locale pe bază de brânză prin accesarea de piețe noi, prin acțiuni de publicitate și/sau branding, prin exemple de bune practici;
e) Promovarea potențialului eco-turistic local prin activități culturale (drumul brânzei
Acțiuni
Acțiunea 1: Minim opt campanii de promovare prin social media și alte rețele de publicitate, radio și televiziune. Fiecare GAL partener din România va desfășura minim două campanii de promovare prin social media /alte rețele de publicitate/ radio/ televiziune prin publicarea de articole/povestiri din domeniul brânzeturilor, de imagini/videoclipuri relevante, citate sau studii care să aibă legătură cu brânza din Balcani.
Acțiunea 2: Dezvoltarea unui web-site comun care vizează difuzarea rezultatelor obținute (ateliere de lucru, vizite de lucru, hărți locale, oferte turistice, videoclipuri, etc.)
Acțiunea 3: Participarea la un eveniment internațional în domeniu dezvoltării rurale organizat în Europa, oportunitate de a promova proiectul și obiectivele lui, care poate să ducă mai departe brand-ul creat. Participarea angajaților/membrilor GAL, împreună cu actori locali care activează în sectorul brânzeturilor, reprezentanților mass-media și a reprezentanților MADR/AFIR reprezintă o oportunitate specifică de identificare a potențialului brânzei din Balcani manufacturată.
Acțiunea 4: Instruirea și informarea antreprenorilor locali în cadrul a două ateliere de lucru despre folosirea brânzeturilor locale cu profesioniștii și personalul din restaurante și producătorii.
Acțiunea 5: Realizarea a patru vizite de lucru în Grecia, România și Bulgaria care vizează schimbul de bune practici în domeniul brânzeturilor. În cadrul fiecărei vizite de lucru vor participa maxim 6 persoane: angajați GAL și/sau actori locali și/sau actori locali și/sau reprezentanți MADR/AFIR și/sau reprezentanți mass-media .
Acțiunea 6: Publicarea unui album despre brânzeturile din Balcani și potențialul lor.
Activități
“Give me a good sharp knife and a good sharp cheese and I’m a happy man.”
George R.R. Martin
Scurt dicționar
Despre Cooperare 19.3 LEADER
Galeria foto-video a proiectului
Partenerii noștri de proiect

Achaia Development Agency SA
Grecia

GAL Napoca Porolissum
România

GAL Tecuci
România

GAL MCV
România

GAL Balchik - General Toshevo
Bulgaria